måndag 3 oktober 2016

När man inte e i stöt för firande!

Hej alla.

Förlåt min lilla frånvaro, det har varit jobbigt som attan! Mitt lilla barnbarn har inte mått så bra så vi åkte till Vårdcentralen med honom och det visade sig att han hade EXTREMT lågt värde på Trombocyter och läkaren misstänkte Leukemi. Så det blev väldigt akut och hela förra veckan låg han inlagd på barncanceravdelningen i Lund. Fy för vilket helsike vi har haft :( Tack och lov så var det inte Leukemi, det var en blodsjukdom. Som visserligen inte heller är att leka med, men det är iallafall inte cancer. Och har vi en himla tur kan den dessutom försvinna *håller tummarna så hårt jag kan*.
Så förra veckan blev det många sjukhusbesök, det var Vårdcentralen några vändor, provtagningen i Malmö, Akuten i Malmö och en hel massa till Lund. Fram och tillbaka, fram och tillbaka!

Allt detta har sänkt mig rejält och jag är väldigt svag för tillfället :( har ingen ork alls. Jag brottas ju även med Borrelian så har inte några extra krafter sedan innan, så detta knäckte mig rejält. :( Så nu är det bara vila och hämta kraft som gäller.

Oron är ju inte riktigt över heller, och jag är verkligen expert på att oroa mig. Försöker verkligen låta bli, men en sån här grej är svår att inte oroa sig över. Sen är det medicinering som gäller, nya läkarbesök och nya prover ett bra tag fram. Men efter 2 behandlingar fick han mycket bättre värden så vi håller tummarna på att det fortsätter i samma riktning. Hjälp oss gärna med goda tankar och goda energier, vi behöver allt vi kan få.

Idag fyller jag år men det känns inte så viktigt att fira, har ingen ork till det heller :( Men har blivit rejält gratuletad, känns alltid skönt att bli ihågkommen. :) Just nu sitter jag och väntar på Savanna som är inne och dansar balett, så fick en stund över att skriva. Men har varken haft någon ork eller lust till bloggandet precis med allt som pågått :(


Nu kom en sprallig Savanna ut och inte vill dansa mer :( hmmmm....

Hoppas iallafall ni mår bra och tar hand om er.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar