måndag 14 november 2016

När det är en ny härlig vecka!

Hej!

Har ni haft en bra helg?

Det har varit ett fantastiskt väder ju med sol och ett halvvitt landskap, I love!

I lördags var det ju bokat ridning så vi gav oss iväg och *peppar peppar* Frank var oxå med oss :) Nu är ju hästarna bara sååå söta, vill bara gosa och klappa hela tiden. Vinterpälsen har ju kommit så dem är helt lurviga och mysiga. Och det var en underbar ridtur!

Jag hade klätt på mig som om vi skulle till fjällen eller nått *haha* men hatar att frysa. Så hellre för mycket kläder än för lite :)
Och Savanna såg ut som en liten sumobrottare med skyddsvästen innanför overallen, så söt!
Efter ridturen var det äntligen dax för lite mys och borstning, hästarna älskar att få av sig sadeln och bli ompysslade. Så rider man sista turen, vilket vi ofta gör, så får man äran att ta av den :)

Denna gång red vi en jättegod kille som heter Oskar.

Och, eftersom vi red sista turen var det sen tid för hästarna att komma ut i hagen å få mat. Å mat är ju stor lycka för hästar, de kan äta konstant om dem får :)
Många sprang in å la sig ner å rullade sig i snön, måste vara så skönt efter sadlarna.

Efter ridningen tog vi som vanligt en sväng in om Wasabi för en fika :) Det var ju juldagarna dessutom så det var så mysigt med julmusik å julpyntet. 


Savanna ville i vanlig ordning ha glassen som gör tungan blå :) sen delade vi på deras goda räksallad, och varm kaffe latte till oss vuxna. Det bjöds även på glögg å annat smått och gott, så vi tog lite russin och lekte Tipp :)

Där är verkligen supermysigt på Wasabi och jag skulle gärna vilja boka det om man skulle ha nån slags tillställning...ja, jag skulle t o m kunna tänka mig att bo där *haha*

http://m.wasabi-inredning.se/Orangeri-caf----butik.html

Så efter en mysig dag åkte vi hem å sysslade å pysslade med lite av varje. Frank spacklade lite här å var och jag började stryka gardinerna, har 12 våder att stryka :/ tar sin lilla tid. Hann med 4 sen var det tid att lägga oss, vi var alla så trötta efter en hektisk vecka så vi hoppade i säng samtidigt :)

Söndagen bestod av förberedelser för målning av det vita, plocka undan, tejpning av kanter, spackling m.m. Sen fick vi lite besök som blev ett trevligt avbrott :) men vi tog det ganska lugnt. Som sagt, alla var trötta och det känns i min kropp nu efter allt jag gjort i veckan. Savanna verkade extra trött oxå och det förstod jag varför sen på natten när hon hade 39.6 i febertemp. :o

Ja, å så fick ju Frank blomma, kort å kaffe på sängen av Savanna såklart. Det var ju fars dag! :)

Så vår vecka börjar med en sjuk liten sessa och det blir absolut ingen balett idag. Och jag får se vad jag hinner med idag, kanske ingenting alls men det är ok. Savanna får styra det helt så vi tar en timme i taget bara. :)

Önskar er alla en fortsatt bra måndag iaf, vi ses snart!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar