tisdag 8 november 2016

När det är svårt att välja!

Godmorgon!

Brrrr, vad kallt det blivit. Riktig vinterkyla ju! Idag fick jag skrapa bilrutan och termometern visade på minus 3, bläää! Men Savanna var lika glad (och långsam) som vanligt haha Snigeltakter på morgonkvisten. Konstigt det där, alltid när man ska nånting el har bråttom så går det sååååå sakta. Men alltid annars ska allting gå i full rulle tempo. Dessa barn alltså haha

Savanna var lite extra glad idag för det var halloweenfest på dagis och alla skulle klä ut sig...något hon ääälskar!


Det fick bli älva/fe denna gång.
Det har varit lite turbulent på Savanna avdelning på sistone och p g a personalprist bl a skulle det inte bli nån halloweenfest. Istället hade dem nallefest och då fick man klä ut sig och gärna i halloweentema. Och vi som hade varit lite före i planeringen hade redan köpt en halloweendräkt på Vellingeblomman. Savanna valde en piratdräkt så hon hade ju den då på nallefesten. :) Men så blev det då bestämt att de skulle ha halloweenfest iaf så nu valde hon älva/fe istället :) Man vill ju inte vara samma igen ;) Klänningen köpte vi på Rusta för 49kr så det var helt klart prisvärt och vingar hade vi redan, så det blev en bra lösning.

Så nu har jag nån timme "fri" och jag har samma problem var gång, vad ska jag hitta på nu? Inte för att jag har brist på sysselsättning, snarare tvärtom! Men vad ska jag välja att göra? Ska jag städa? Måla skåpet i köket? Måla väggarna i köket...ser ju sååååå trist ut nu. Ska jag fixa i tvättstugan? Eller kanske sy? Eller helt enkelt lägga mig å vila? Eller ta fatt i Savannas urvuxna kläder? OCh många många fler val. Det är ju inte jättemånga timmar jag har men samtidigt så vill jag utnyttja dem väl ju. Vilar gör jag om jag behöver så har jag ork när Savanna kommer hem, men idag har jag lite kraft känner jag (iaf än sålänge, kan ändras snabbt det där) så idag vill jag inte vila. :) Gäller att passa på ju!

Ja, vi går se vad det blir. Får börja med lite mat i magen först iaf.
Vad ska ni hitta på idag?

Önskar er en fortsatt fin dag :)
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar