torsdag 10 november 2016

När det ska bli fint!

Hej :)

Hur har ni det? Vitt och kallt eller? :)

Här var väl en sessa som blev överlycklig, synd att det inte kom lite mer bara. Men dem har ju lovat mer inom kort så det hoppas vi på!

I tisdags bestämde jag mig för att ta fatt i köket så vi kan få upp de nya tapeterna snart och slippa titta på de där gråa väggarna. Snart jul oxå ju *längtar* Så det var bara att börja röja, tvätta av och sätta igång med spacklandet. Jag älskar att spackla och går verkligen in för att det ska bliiii superslätt ;) Och katterna hade gått loss på några ställen så där var att hitta på.


Sen ska ju det torka och så var det tid att hämta Savanna, så det var typ det jag hann på tisdagen. :)

På onsdagen satte jag igång med slipningen


Gillar att slipa oxå men det är så tradigt med allt slipdamm som blir, lägger sig som en tunn hinna överallt :( Jag var dessutom förkyld och jättesnorig och snörvlade å nös som attan redan, och med dammet blev det ju ännu värre. 


Men jag hann med all slipning och dammsugning typ 10 gånger och sen klädde jag in visa ytor för att skydda för målning. 

Så nu är jag fit for fight å ska snart sätta igång och måla *yippie*

Nu har jag koncentrerat mig på ena hörnan för att det inte ska bli total kaos i köket. Så börjar med den gråa färgen och tapeten i den hörnan. Sen har vi en hel vägg som oxå ska målas grå, sen är resten vitt. Och det är myyyycket som ska målas vitt så det blir ett större jobb. Taket ska oxå målas om men det får Frank ta, jag fixar inte att stå så med mina armar och min rygg. Lister och foder måste oxå målas, är ju ganska längesen vi målade. Vet inte om vi hinner allt innan jul, men hoppas på det iaf ;)

Så nu ska jag sätta igång. Hoppas ni får en fin dag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar