lördag 12 november 2016

När man är så himla nöjd!

Godmorgon!

Allt bra?

Ja, renoveringen är ju i full gång här hemma och jag fick gjort det jag tänkt igår :) Och SÅ.BRA.DET.BLEV!!!

Kolla in så snyggt!!!

Är verkligen supernöjd med resultatet :)
Denna tapet köpte ju jag för säkert ett år sedan och jag har längtat efter att få upp den. Ska ha upp 2 våder till, en på var sida om fönstren. Men smidigast att måla det vita först så det får vänta lite. Måste måla om allt vitt oxå ju, som sagt...ca10år sen vi målade ju.

Andra sidan fick jag oxå klar, men den skulle bara ha en skvätt färg :)

Jättenöjd här oxå. :)

Det limegröna var klart lite varmare men vi har haft det så länge nu och behövde lite nytt. Detta är mer stilrent och även det har ju sin charm. Sen när rullgardin och blommor m.m. kommer på plats så känns det inte så kallt och avskalat längre. Med lite piff blir allting bättre haha.

Så nu är det lite snickerier och sånt som oxå ska målas, allt det vita (inkl tak, puha), 2 våder tapet och sen är det klart :) Det ska vi nog hinna fixa innan jul ;)

Men nu är det lördag och jag ska fixa lite frukost, ta en dusch och sen ska vi ut på en ridtur i det vackra vinterlandskapet :) Kanske hinner vi med en fika på Wasabi oxå. :)
I helgen tänkte jag hinna att få upp de nya gardinerna i storarummet :) och sänggaveln hade redan varit på plats om det inte var för att alla våra sängben är borta :( 
Vi har haft ben och medar till 6 madrasser och hälften är borta. Och de vi har passar inte höjdmässigt, så p g a ungdomarnas slarv så måste vi nu köpa nya :( Riktigt retligt!

Men nu tar vi fatt i denna härliga dag!

Kram och trevlig lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar