måndag 7 november 2016

När man har en stund ledigt!

Hej :)

Hur har ni det?

Tänkte jag skulle passa på att hinna skriva några rader när Savanna är inne å balettar :) Tycker tiden bara rusar förbi och det är alltid något som ska göras. Känner att det händer saker i min kropp, till det positiva. Men vågar knappt skriva det med risk för vad som hände förra sommaren. Jag började ju med vitaminer där på våren och blev först väldigt sjuk, precis som kroppen ville rensa ut all skit där inne. Men sen när sommaren kom mådde jag såååå bra och kände igen den "gamla" Nina igen. Jag njöt verkligen av detta så mycket men det varade tyvärr inte. Idag vet jag varför och hur Borrelia fungerar, hade jag vetat det då hade jag och vetat hur jag skulle gå tillväga. Men nu vet jag bättre och vet att jag måste tillsätta och pulsa med örter/antibiotika m.m. Nåja, börjar kännas som jag är på väg igen...visst jag är trött och visst, jag tål ingen stress. Men babysteps, Rom byggdes inte på en dag. :)

Vi har ju haft höstlov och vi har tagit fatt i lite här hemma. Ny sänggavel kommer, nya gardiner ska på plats och o helgen åkte kökstapeten ner.


Måste ta fatt i alla Savannas urvuxna kläder, har massor som ockuperar sovrummet. Har redan skänkt en hel massa till flyktingbarnen och kommer sskänk mer när jag sorterat. Några saker vill jag dock sälja....en tycker det tar sådan tid att fota och skriva plagg för plagg. På fejjan vill dessutom folk inte betala något, helst en tia för sprillans nya byxor :( Nä, då skänker jag hellre till behövande.

Vi har lagt till lite nya rutiner oxå kring Savannas lägga,  hoppas detta ska underlätta lite för oss och kanske ge Frank och mig lite ensamtid. 

I helgen var vi och red igen, nu hoppas vi på plats på ridskolan till våren oxå. :)




Efteråt gick vi till Wasabi bredvid och fikade. 
Dit måste ni ju åka till helgen för då är det juldagarna och det bjuds på en massa smakprover och man kan beställa rökt kött till julen. Man kan fika gott och hitta fina julklappar, bl a mina saker. Men ska skriva ett eget inlägg om detta. :)

Vi bakade oxå i helgen, gräddade pannkakor och lagade hemmagjord pizza.

Jag hann rensa en del papper och städa och nu är det måndag igen :)

Om 5 minuter kommer tjejerna utspringandes så tänkte avsluta nu. Men hoppas ni mår bra och tar hand om er.

Bamsekram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar