måndag 12 december 2016

När man bryter ihop!

Hej alla!

Hur mår ni?

Här är det väl sådär :(
Jag vill ju helst att denna blogg ska innehålla så lite negativitet och tråkigheter som möjligt, det var iaf tanken från första början. Men det är svårt att inte berätta om tråkigheter i en livsstilsblogg när det faktiskt ingår i livet. Så när jag mår skit eller saker är extra jobbigt så vill jag helst inte skriva... jag har heller aldrig varit den där personen som kan sitta och skriva ett sprudlande glatt inlägg när jag innerst inne mår bajs! :( Så vad blir då alternativet? Jo, att jag uteblir...å det vill jag ju egentligen inte heller! Och i slutändan känner jag ändå att jag måste skriva om det som hänt för ni undrar ju klart vad som händer och varför jag inte skriver. Ja, lite kluven kring detta och vet inte riktigt hur jag ska lösa det faktiskt. :(

Nåja, det har varit lite kämpigt och igår bröt jag ihop. Ingen orkar vara stark i all evighet. :(

Sist jag skrev så var vi mitt uppe i renoveringen av köket. Det var lite kaotiskt för lämnade Savanna på dagis för att sen hem och hinna med så mycket som möjligt. Men 3 dagar i veckan, 5tim per gång blir inte så mycket tid. Och mitt i allt blev hon ju sjuk, så där försvann lite tid. Men det blev klart till sist iaf :)


Men som sagt, det var lite kaotiskt emellanåt :)
Och där sprang jag under plasten för att samtidigt laga mat :)
Men man får göra det bästa av det helt enkelt när man fortfarande måste bo.

Mitt i allt får jag värsta tandvärken och kunde inte äta mer än med framtänderna, och det var inte lätt. Tog mig ca 30min att äta en smörgås. Så när Savanna sen blev frisk igen och kunde gå på dagis fick jag åka akut till min väninna som är tandläkare. Och det som skulle ta typ 5 min att dra ut 2 visdomständer, slutade med 6 bedövningssprutor och värsta operationen för bara en av visdomständerna och det tog en halv dag. Så det var en svullen kind...ja faktiskt halva ansiktet jag kom hem med. Kunde inte ens öppna munnen och kunde definitivt inte äta något på kvällen. Så det blev antibiotika oxå, vilket egentligen inte gjorde något. Skulle ju ändå ta för Borrelian, blev lite tidigare bara för gick fortfarande på örterna då. Är inte så glad för antibiotika annars, slår ut allt det onda ja, men allt det goda i kroppen oxå.

Så i veckan skulle jag till min väninna tandläkaren igen och fortsätta med det andra som ger mig problem men då blev Savanna sjuk igen så det blev inget med det. Denna gång fick hon influensan så hon har varit ordentligt sjuk och är fortfarande inte frisk. Så blir tyvärr nog inget lussetåg för henne imorgon :( Och ingen dans idag. Tur i oturen så ställdes dansen in en gång för att balettfröken var sjuk, vilken vi får ta igen nästa vecka. Annars hade det varit avslutning och uppvisning idag, och då hade hon missat det oxå :( 

Sen var fönsterputsaren här veckan innan 1a advent, så var en massa jobb kring det. Och så skulle det adventpyntas. Veckan efter var det familjemiddag och kalas för Jr som fyllde 3. Det var även det årliga pepparkaksbaket på dagis veckan innan advent.

Och detta året hade Savanna beställt Willy Wonka från Kalle och chokladfabriken eller Hattmakaren från Alice i underlaget. 
Det fanns ingen svart glasyr alls så det fick bli Hattmakaren :)

Men som jag skrivit tidigare så fungerar jag inte alls med stress och det blev bara för mycket för mig. Stressen, smärtan, att inte kunna äta, allt som ska hinnas med, jul, kalas hår och kalas hos andra, middag m.m. Dessutom blivit så trött av antibiotikan och med alla baciller har jag inte heller känt mig så kry. Vi e panka för att en viss person FORTFARANDE  inte betalt ut det han skulle i somras!!! Ovanpå allt är Savanna inte på bästa humör. Blir lätt arg för minsta lilla. Skriker, slåss och morrar och gör allt tvärt emot. Kivar med djuren och testar ALLA gränser. Lyder inte. Detta har pågått ett bra tag nu och det har ingen betydelse om vi gör mycket aktiviteter el lite, läget är oförändrat. Extra jobbigt är det när Frank är hemma... Så det sliter på mig och igår bröt jag ihop och bara storgrät, kände bara att jag inte orkar mer. 

Jag har försökt hålla modet uppe trots allt, gjort mysigt, vi har bakat, pysslat, fikat, ridit, spelar julmusik, lagat god mat m.m. Men ibland brister det bara. Gör ingenting för mig själv, bara för andra hela tiden. Men får väldigt lite uppskattning och alla bara förväntar sig att jag ska hålla ihop nätet. Men utan andrum ibland och lite uppskattning så blir det bara övermäktigt. Men men, jag reser mig säkert igen (som alltid) och det mesta har ju en övergång, bara kämpigt när man är mitt upp i det.

Avslutar med lite annat vi hunnit med. 
Ta hand om er och varandra!

Kram

Världens godaste räksallad på Wasabi Orangeri! 
En sjuk sessa
Önskelista till Tomten
Pynt a la Ernst
Krans som Savanna gjort helt själv.

3 kommentarer:

  1. Dubbelkram från lilla mig och trevligt Luciadag :)
    Hasse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hasse och tack detsamma.
      Kram

      Radera
    2. Tack Hasse och tack detsamma.
      Kram

      Radera