måndag 2 januari 2017

När det har pysslats och pyntats!

Halloj! 

Hur mår ni?
Har ni haft en bra jul och ett bra nyår?

Vår har varit ok men just för tillfället mår jag mycket mycket dåligt :( Men tänkte inte skriva så mycket om det, men nu vet ni iaf. Jag tänkte däremot dela med mig av lite pyssel och pynt som vi gjort inför julen :) Lite roligare fokus.

Ska börja med något som ni sett tidigare, min fina trollhassel i köket som får nytt pynt efter säsong eller högtid.


Den hänger där året om och har även agerat adventskalender ett år då jag fyllde den med 24 chokladägg.


Detta året hittade jag fina dekorationer som faktiskt bara är i vikt papper. Jättefina är dem.
Hittade dem här: 
http://www.jotex.se/jotex/atria-dekoration-5-pack/503907?N=1z13zkg&Nao=216&rcnt=120&Ns=RankValue2|1

Som bordsdekoration gjorde jag denna skönhet

Rosor, cypress, gran, eukalyptus (älskar doften), småkottar och kanelstänger.

Och på tal om Eukalyptus så gjorde jag kransar med det oxå. Doftade ljuvligt när vi eldat i spisen.

Kollade på Ernst och fick lite inspiration.


Savann och jag pysslade med koner

En fick lim och glitter

En fick pärlor och kristaller

Och en fick sidenband doppade i tapeten,  när det torkat tog vi bort konen och satte ett ledljus under. :)

Och resultatet

Fast vid jul hade jag långa vackra Amaryllis i glasvasen, men glömde fota.
Så nu hittade jag något annat kul att ha i så vi kan få njuta av detta ett bra tag till.

Sen har vi gjort kul-kransar. 
Denna är gjord på små kulor och den har Savanna gjort själv.
Den här gjorde jag till nyår med stora kulor.
Här ser man storleksskillnaden lite bättre.

Gjort ett annat a'la Ernst pynt.
Glömde ta foto på detta oxå när det var nygjort, så det blev bild när pippiarna hunnit festa på äpplena lite :)
Den här kransen köpte jag på Pandora men då var den i guld. Så sprayade den i koppar och satte en ljusslinga på.

Några tomtar och troll får man ju oxå ha.
Och en bambi som Savanna så gärna ville ha.
Tyckte den var för dyr när vi såg den veckan innan jul, så det bidde ingen då. Men på julafton var det halva priset, så överraskade Savanna med den då :)
Krubban sattes upp av Frank och Savanna i år. Och det märks tydligt för där är inget hö el de vanliga lull-lullet.
Min krans i jute. Jag gillar kransar.
Mistel. 
Och såklart julgranen!

Och Savanna fick en egen gran, hon valde själv.

Så där var lite av vårt juliga. Har varit väldigt pysslig i år och hade gärna pysslat ännu mer. Har hittat så mycket fint man kan göra.

Men nu tar vi en dag i sänder här. Börjat på min andra antibiotikakur, får se om jag blir lika utslagen av den som förra. Sen har jag börjat rensa rejält, måste få ordning. Och så håller jag tummarna för ett bättre 2017, även om det börjat dåligt behöver det ju inte fortsätta eller avsluta så :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar